סופ"ש אקטואלי: למה באמת שונאים את החרדים? • יוסי לזר

    יוסי לזר 2 Comment on סופ"ש אקטואלי: למה באמת שונאים את החרדים? • יוסי לזר
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אתה נמצא לא עלינו בבית חולים או בתור בבנק או אפילו סתם מהלך ברחובה של עיר, כדאי שתסתכל טוב טוב סביבך, אחד מכל 3 ישראלים שנמצאים סביבך פשוט 'לא סובל אותך', כן כן, שונא אותך!. אם תשאל את עצמך מדוע ולמה? פשוט, בגלל שאתה חרדי.

    סקר שהתפרסם בעיתוי מפתיע, ערב יום הכיפורים, מראה כי 32% מהישראלים פשוט לא סובלים את החרדים כשלעומתם רק 20% לא סובלים את הערבים. מלבד החשבון נפש שעל החברה הישראלית לערוך, גם אנחנו כחברה צריכים לנסות להבין, איך הגענו למצב הזה שבו אנחנו כמגזר הכי שנואים בחברה הישראלית. או בקיצור למה הם שונאים אותנו?

    כמעט כל חרדי שמע לפחות פעם אחת את המשפט "הלוואי כל החרדים היו כמוך", כשכמובן לצד המחמאה האישית אתה מנסה להסביר ש"תשמע, באמת רוב החרדים כמוני, אנשים טובים, נחמדים, עוזרים לזולת, בעלי יידע נרחב וההבנה מיוחדת בנושאים שונים שעל סדר היום".

    אז איך בכול זאת, לפחות שליש מהישראלים לא מתבייש להצהיר כי הוא לא סובל חרדים?

    20150923124812

    איך אותם שנזעקים לגבי כל פגיעה בזכויות של מיעוטים אחרים במדינה, שנלחמים נגד הגזענות ומטיפים לסובלנות, שבעד זכויות שוות לכל אדם באשר הוא אדם ללא הבדל דת גזע ומין. איך בסופו של דבר קורה שדווקא המגזר שלנו יצא חבוט מאוד מכל הסיפור?.

    איך קורה שאנשים ונשים שנלחמים בעד זכויות החיות לחיות ללא סבל מיותר, מרשים לעצמם לפגוע בכל היקר לנו בריש גלי ובלבה של העיר בני ברק, איך נוצרה המציאות שבמדינה שלנו זכויות החרדים לחיות על פי השקפתם ועל פי הבנתם פחותות אפילו מזכויות התרנגולות לנקר גרעינים בתנאי חופש?

    החלטתי להתגבר על האי נעימות ופשוט לשאול אותם. הלכתי אמש (חמישי) לשאול אנשים שונים מכלל המגזר הישראלי. א. האם הם נחשפו לסקר הזה? וב. מה הם הסיבות לדעתם, שכשליש מהציבור הכללי במדינה שונא את החרדים?. ניגשתי בנימוס שאלתי האם ניתן לשאול אותם שאלה, רובם הגיבו בחוסר נוחות קל אבל הסכימו לבסוף להשיב לי (בכל זאת ביקשתי בצורה מנומסת), להלן מקבץ מייצג של שלל התשובות שקיבלתי, כמובן לאחר ההקדמה המתבקשת של כל אחד מהם 'שאני לא ראיתי/נחשפתי לסקר' [לימוד זכות: כנראה שגם החילונים העדיפו ביוה"כ לקרוא את 'כל נדרי' ואת 'ונתנה תוקף' מאשר את העיתון הנפוץ במדינה או שהרגישו לא נח להגיד לי כחרדי קלאסי שחור לבן שכן הם קראו את הסקר], וכמובן לאחר התגובה ש'אני אישית לא חושב/ת ככה' – ניאותו רובם לענות לי את התשובות שקיבלתי, אני פשוט אצטט ואניח כאן, כך שכולנו נוכל ללמוד מזה.

    המילה המרכזית שחזרה על עצמה הייתה בגלל ה"כפייה הדתית", כששאלתי אותם במה זה בא לידי ביטוי?, אלה היו התשובות שקיבלתי ככתבם וכלשונם של המשיבים:

    1. סגירת הקולנוע בירושלים בשבת, 2. סגירה של מסעדות ובתי קפה בשבת [?], 3. המסחור של הדת, 4. קומבינות ברבנות בכשרות [המשיב הסביר לי שהוא בעל קייטרינג ולדבריו הוא רואה את כל הקומבינות והבלאגן בנושא] 5. חברא קדישא – שלוקחים עשרות אלפי שקלים על חלקת קבר.

    תשובות יותר מעמיקות שקיבלתי הפתיעו גם אותי, וכך השיבה לי אישה אחת שהסיבה לשנאה היא מכיוון שהחרדים חושבים שהדרך שלהם היא היחידה ואין דרך אחרת חוץ מהם. אחר השיב לי, שגם החרדים שונאים את החילונים.

    ואסיים בתשובה של חילוני שבפשטות אמר לי כך: "קודם תבדוק למה שליש מהחרדים שונאים את עצמם, בתוך הבית, כל זרם שונא את השני, וגם הם שונאים את הדת"ל ואת החילונים". כנראה שגם אנחנו צריכים חשבון נפש אצלנו פנימה.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      אין השוואה בין שנאה שלחרדי לחרדי, לבין חילוני לחרדי.
      והראיה פשוטה, האם חרדי לחרדי יתנהג ברשעות ואכזריות בגניבה וגזילה כמו שנהגה הממשלה הקודמת?!
      אין כל מקום להשוואה
      אם כי שודאי ופשוט שאין זה כולם, וישנם גם אנשים נחמדים.

    2. 1

      שינאה או אהבה בציבור נוצרים ע"י מעצבי דעת-הקהל. אלה בדרך כלל אנשי התקשורת ההמונית. מדינת ישראל שהוקמה ע"י הציונות החילונית הציבה לה מטרה להיות "ככל הגויים בית-ישראל", וכדברי הרב קוק זצ"ל ב"שלילת הא-לוקות". האויב הקשה ביותר למגמה הזו הם כמובן החרדים, וביותר כאשר הם מתרבים. לכן כלי התקשורת המוחזקים בידם עשו ועושים ככל יכולתם לפגוע בחרדים ומנהיגיהם. והתוצאה לא מאחרת לבוא. נזכור כיצד נוצרה השינאה ליהודים בגרמניה – כן פרופגנדה תקשורתית נגד היהודים, וגם שם התוצאה לא אחרה לבוא…